piątek, 13 lipca 2012

Brzoskwiniowe ptasie mleczko.

" Do szczęścia potrzeba Ci tylko ptasiego mleczka, czyli rzeczy nieistniejącej."
Po moich udanych zakupach postanowiłem zrobić ptasie mleczko, i już na samym początku pojawił się problem jakie bo przepisów na ptasie mleczko jest naprawdę masa tak wiec zebrałem kilka i stworzyłem jeden który spełniał moje wymagania :>

Serowo-brzoskwiniowe ptasie mleczko.



Składniki:
 
Biszkopt:

2 jaja,
50g cukru ,
60g mąki pszennej,
szczypta soli, 
łyżeczka wody,
łyżeczka cukru waniliowego(dla aromatu).

Masa:

4 waniliowe serki homogenizowane (u mnie Danio),
1 galaretka cytrynowa,
250g brzoskwiń (waga bez soku ofc;p).

Masa 2 :

1/2 l śmietany 30%(użyłem double cream),
4 lyzki cukry pudru,
łyżeczka cukry waniliowego, 
2 łyżki żelatyny.

Dekoracja:

1 galaretka pomarańczowa,
350g brzoskwiń.

Biszkopt: z dwóch białek ubij pianę do sztywności(dodaj szczyptę soli i łyżeczkę wody i cukry waniliowego). Utrwal dodając po łyżce cukru i po jednym żółtku. Gdy piana jest ubita, dodaj mąkę (wcześniej przesiana) i całość delikatnie wymieszaj. Masę wylej na tortownicę i piec w temperaturze 180 stopni C przez około 25 minut do tzw suchego patyczka.

Masa: galaretkę cytrynową rozpuścić w 1 szkl. gorącej wody, ostudzić. Kiedy zacznie tężeć, wymieszać z serkami homogenizowanymi. Brzoskwinie pokroić w kostkę, dodać do masy serowej, wymieszać, wyłożyć na biszkopty. Schłodzić.(1h)

 Masa 2/Dekoracja : w 1/2 szkl. gorącej wody rozpuścić żelatynę, ostudzić. Śmietanę ubić z cukrem pudrem, waniliowym dodać żelatynę, wymieszać i wylać na masę serową. brzoskwinie pokroić na paski, rozłożyć na masie śmietankowej. Przygotować galaretkę pomarańczową i poczekać, aż zacznie tężeć. Zalać nią brzoskwinie. Schłodzić w lodówce.(1h) 
I smacznego.;]


 











Brak komentarzy:

Prześlij komentarz