niedziela, 2 września 2012

Czekoladowo mi.

"Nigdy, do ust nie brałam
i nie wezmę,
nie namawiaj mnie proszę,
chociaż jego zapach
nęci mnie i barwa.
Sam widok przyprawia mnie
o mdłości,
gdy on cię podnieca
i z ust ślinka leci.
Nie zmuszaj mnie,
bo nie znam jego smaku,
ani to ponętne ani miłe
a ja mam dotykać, smakować?
Nic z tego, za żadne skarby.
Nie namawiaj, bo to grzech
i nie mów, że wzbudza żądze.
Kołdrę przywłaszczę
i będę spała z jaśkiem
obok - w drugim pokoju,
bo wbrew własnej woli
palcem go nie dotknę.
Nie kuś mnie, nie zachęcaj.
...Szpinak?
Wykluczone - wolę głodna chodzić."

Wszystkiego Najlepszego W Tym Wyjątkowym Dniu Michał :*

 
Tort czekoladowy z truskawkami. 


Składniki:

Biszkopt:
6 jajek,
150 g drobnego cukru ,
85g mąki pszennej,
85 mąki ziemniaczanej,
120 g oleju,
40 g kakao,
szczypta soli, 
łyżeczka wody,
łyżeczka proszku do pieczenia,
cukier waniliowy (dla aromatu).

Masa truskawkowa:
200 g dżemu truskawkowego(z kawałkami owoców),
40 ml rumu.

Krem:
200 g mlecznej czekolady(wysokiej jakości),
125 g masła,
40 g drobnego cukry,
40 g kakao,
250 g serka mascarpone.

Polewa:
200 g gorzkiej czekolady,
50 g masła,
50 ml bardzo gęstej śmietany(użyłem double cream).

Syrop do nasączenia blatów :
150 ml wrzątku,
2 łyżeczki kakao,
łyżeczka cukru,
40 ml rumu. 

Do dekoracji:
200 g truskawek(średniej wielkości), 
płatki róży. 
 






Biszkopt: białka ubijamy na sztywną pianę(woda, sól), dodajemy powoli cukier wymieszamy z waniliowym i ubijamy dalej aż piana będzie idealnie biała i szklista. Dodajemy żółtka i olej po czym ubijamy jeszcze chwilę. Obie mąki mieszamy z proszkiem do pieczenia i kakao, po czym przesiewamy do tego samego naczynia. Dodajemy sukcesywnie do piany i mieszamy delikatnie łyżką, ruchem jednostronnym, starając się zagarnąć do środka jak najwięcej powietrza. Masę wylej na tortownicę(24 cm) wyłożona papierem do pieczenia i piec w temperaturze 180 stopni C przez około 25 minut do tzw suchego patyczka.

Masa truskawkowa: dżem dokładnie wymieszać z rumem.

Krem: czekoladę połamać na kosteczki, roztopić w kąpieli wodnej. Masło utrzeć z cukrem(można dodać 2 łyżki gotującej się wody, wtedy szybciej się nam utrze) na gładką masę. Dodajemy kakao i dalej miksujemy. Następnie dodajemy mascarpone i znów miksujemy. Na koniec wlewamy ciepłą (nie gorącą) czekoladę i całość dokładnie mieszamy szpatułką(nie mikserem). Całość chłodzimy przez 30 min.

Polewa: rozpuszczamy czekoladę (najlepiej w kąpieli wodnej), dodajemy do tego masło i kremówkę. Mieszam i odstawiam.

Syrop do nasączenia blatów : 2 łyżeczki kakao zalać wrzątkiem dodać cukier oraz rum wymieszać. Odstawić do ostygnięcia.

Wykonanie: biszkopt kroję na 3 części. Na paterę położyć pierwszy blat ciasta, nasączyć syropem. Na niego wyłożyć połowę masy truskawkowej, 1/3 kremu czekoladowego. Przykryć kolejnym blatem, znów nasączyć, wyłożyć resztę masy truskawkowej, kolejną część kremu. Przykryć ostatnim blatem ciasta, lekko przyciskając, nasączyć. Boki udekorować resztą kremu, nożem-piłką uformować fale. Na wierzch tortu wylewam jeszcze ciepła polewę czekoladowa. Dekoruję truskawkami pokrojonymi w "talarki" oraz płatkami róż. Schłodzić w lodówce (2h).
I smacznego.;] 


 





 Wiersz autorstwa "wena48" ze strony www.kobieta.pl.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz